Klantenservice

 

Bezorging

Waar kan ik OrangeParts laten bezorgen?

U kunt uw bestelling overal in Nederland laten bezorgen.


Hoe snel bezorgt OrangeParts?

Wij leveren 99% van de bestellingen nog dezelfde werkdag uit, indien u voor 17:00 uur in onze webshop heeft besteld. Dit geldt voor alle bestellingen tot een gewicht van 70 kg (inclusief verpakking). Een uitzondering zijn de bestellingen met een totaalgewicht boven de 70 kg. Deze bestellingen worden door OrangeParts per pallet verstuurd. U dient er rekening mee te houden dat het transport van palletvracht 1-2 werkdagen in beslag kan nemen. 


Wat rekent OrangeParts voor transportkosten?

Vraag naar meer informatie bij onze klantenservice. 


Hoe verloopt de communicatie nadat ik een order heb geplaatst?

Nadat u uw order heeft geplaatst, ontvangt u een e-mail met een bevestiging en overzicht van uw bestelling. Een tweede mail met factuur (pdf) ontvangt u op het moment dat u uw bestelling heeft betaald (betalingsmogelijkheden). Op het moment dat de bestelling wordt verzonden, ontvangt u van ons een mail met de verwachte afleverdatum. Indien er onverhoopt een product niet op voorraad is of in geval van andere wijzigingen brengen wij u daarvan uiteraard direct op de hoogte.


Wie bezorgt de bestellingen van OrangeParts?

Wij werken samen met diverse betrouwbare transporteurs. Allen leveren zij de bestelling in goede orde af.


Kan ik mijn bestelling naar het buitenland laten verzenden?

Ja, dat is mogelijk. 


Waar kan ik mijn orderstatus vinden?

Log in bij “mijn account” op OrangeParts. Vervolgens klikt u op het tabje ‘mijn orders’. U krijgt een overzicht te zien van openstaande orders en reeds afgeronde bestellingen. Bij iedere order vermelden wij de orderdatum, het ordernummer, betaal- en leverstatus.


Kan ik op een ander adres dan het factuuradres laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk. U kunt tijdens het bestelproces zelf kiezen voor een bezorgadres dat afwijkt van het factuuradres. De bestelling zal dan naar het ingegeven adres worden verstuurd, terwijl u de bestelling gewoon betaalt.


Mijn order is niet binnen twee werkdagen afgeleverd. Wat nu?

Log in via mijn account om de orderstatus te controleren. Als melding wordt gemaakt dat uw order verzonden is, dient deze binnen twee werkdagen te worden afgeleverd. Het kan echter voorkomen dat wij een artikel niet direct op voorraad hebben. In dat geval communiceren wij dat altijd met u en passen wij de orderstatus aan, zodat u op de hoogte bent. Maakt de orderstatus wel melding van “bestelling is verzonden”, dan vragen wij u vriendelijk om na 2 werkdagen contact met ons op te nemen met de klantenservice.


 

Mijn account

Wat zijn de voordelen van een eigen account?
  • Snel en eenvoudig bestellen bij OrangeParts doet u via een eigen account.
  • U hoeft dan niet elke keer uw gegevens in te voeren.
  • Een eigen account heeft meer voordelen.
  • Zo heeft u direct inzicht over de bestelstatus,uw bestelhistorie in een overzicht én kunt u chatten met onze verkopers.

Welke informatie kan ik vinden op mijn account?

De volgende pagina’s behoren tot ‘Mijn account":

  • Overzichtspagina met alle lopende zaken. Vanuit daar kunt u nadere details bekijken.
  • Overzichtspagina van uw bestelhistorie
  • Pagina met al uw bedrijfsgegevens

Hoe maak ik een account aan?

Ga naar account aanmaken en de gevraagde gegevens zo goed mogelijk in, alsook een door u gekozen wachtwoord. Uw account wordt automatisch aangemaakt. Binnen enkele minuten ontvangt u een mail in uw inbox. U kunt nu inloggen met uw e-mailadres en het door u gekozen wachtwoord.


Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Binnen uw account kunt u op eenvoudige wijze uw bedrijfsgegevens aanpassen. U dient daarvoor in te loggen in uw account. Klik vervolgens op ‘mijn gegevens”, waarna u uw gegevens kunt aanpassen.


Inlognaam vergeten?

Onder het invulveld voor de inlognaam, klikt u op de link “Inlognaam vergeten?”. U ontvangt na het invullen van het juiste e-mailadres een mail met uw inlognaam.


Wachtwoord vergeten?

Onder het invulveld voor het wachtwoord, klikt u op de link “Wachtwoord vergeten?”. Vervolgens wordt een nieuw wachtwoord naar uw e-mail adres is gestuurd., waarmee u kunt inloggen. Vervolgens adviseren wij u om het automatisch gegenereerde wachtwoord aan te passen naar een persoonlijk wachtwoord.


Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

U kunt uw wachtwoord wijzigen in uw account onder het kopje ‘mijn gegevens’.


Hoe gaat OrangeParts om met mijn gegevens?

Uw accountgegevens beheren wij zorgvuldig. Uw gegevens worden veilig bewaard en worden nimmer verstrekt aan een derde partij zonder uw toestemming. Onze website is beveiligd tegen hackers en pogingen tot gegevensdiefstal.


 

Bestellen

Ik wil een product bestellen. Hoe gaat dat?

Om producten in de OrangeParts webshop te bestellen is het niet verplicht om een account aan te maken. U kunt ook bestellingen plaatsen zonder account. Wij adviseren u echter wel om een account aan te maken, omdat dit diverse voordelen biedt.  Lees hier (link naar account aanmaken) hoe uw snel en eenvoudig een account aanmaakt. Tijdens het bestellen is het nog mogelijk om een account aan te maken. De bestelprocedure verloopt als volgt: Lees hier hoe uw snel en eenvoudig een account aanmaakt. Tijdens het bestellen is het nog mogelijk om een account aan te maken. De bestelprocedure verloopt als volgt:

Stap 1: In de winkelwagen

Nadat u uw keuze voor een product heeft gemaakt, klikt u op “toevoegen aan winkelmand”. U komt automatisch in de winkelmand als een onderdeel aan de winkelmand heeft besteld. U kunt kiezen voor “verder bestellen” of “ga naar afrekenen”

Stap 2: Gegevens invoeren/account aanmaken/inloggen

U wilt afrekenen. U dient daarvoor over een account te beschikken. Heeft u deze nog niet dan kunt u deze nu aanmaken. Beschikt u al over een account dan dient u in te loggen met uw inlognaam en wachtwoord. Deze stap wordt overgeslagen indien u al was ingelogd tijdens het winkelen.

Stap 3: Keuze afwijkend bezorgadres

U bent klaar met winkelen en heeft op “ga naar afrekenen’ geklikt. In deze stap geeft u eventueel een afwijkend bezorgadres op als deze afwijkt van het factuuradres. Ga naar de volgende stap door op “volgende stap”te klikken.

Stap 4: Keuze betaalwijze

In deze stap vragen wij u om het aflever en factuuradres te controleren om vervolgens een keuze te maken voor de door u geprefereerde betaalwijze. Nadat u voor Ideal heeft gekozen, selecteert u uw bank. Wilt u met creditcard betalen dan kiest u van welk type kaart u gebruik maakt (Visa of Mastercard) en vul uw gegevens in. Wij brengen voor een  betaling met CreditCard geen extra kosten in rekening. Ook kunt u kiezen voor  de optie vooruitbetalen. 

Stap 5: Afrekenen

Kiest u voor Ideal dan wordt u in een nieuw tabblad doorverbonden via OGONE naar uw bank. Kiest u voor creditcard, dan betaalt u via 3D Secure aan uw bank.


 

Voorwaarden, rechten en plichten

Wat zijn de algemene voorwaarden van OrangeParts?

Onze algemene verkoopvoorwaarden vindt u hier.


Wat zijn cookies?

Als u onze website OrangeParts bezoekt, wordt er een cookie naar uw computer gestuurd. Dit gebeurt niet alleen bij OrangeParts , maar op bijna elke website/webshop. Deze cookies verzamelen informatie over de bezoekers van de website. Met deze informatie is het voor ons mogelijk om de website continu te verbeteren.


Waar worden cookies voor gebruikt?

Wij vinden het belangrijk dat wij u als bezoeker herkennen, zodat wij u nog beter van dienst kunnen zijn. Een cookie helpt ons daarbij. Voor onze webshop zijn cookies zelfs noodzakelijk om de webshop goed te laten functioneren. Enkele voorbeelden van het nut van cookies; het bewaren van onderdelen in uw winkelmandje, er voor zorgen dat u ingelogd blijft op onze website en onthouden welke producten in onze webshop voor u relevant zijn.


Hoe wordt mijn privacy gewaarborgd met betrekking tot cookies?

Veruit de meeste cookies worden automatisch verwijdert van uw pc op het moment dat u onze website verlaat. Andere cookies blijven langer actief, bijvoorbeeld om ingelogd te blijven. U kunt te allen tijde de cookies uitschakelen via uw browser. Voor meer informatie over uw privacy verwijzen we u naar ons privacy beleidsdocument. 


Kan ik cookies in- en uitschakelen?

Via uw browserinstellingen is het mogelijk om de cookies uit te schakelen. Bij de meeste browsers klikt u op Help? voor meer uitleg over uw cookie-instellingen. Indien u besluit cookies uitschakelt, werken de meeste websites niet meer naar behoren.


 

Betaalmethoden

Welke betaalmogelijkheden biedt OrangeParts?

U kunt betalen door middel van:

  • iDeal: een makkelijke, snelle en betrouwbare oplossing. U kiest de gewenste bank en uw wordt doorgelinkt naar de website van uw eigen bank. U bestelling kan al binnen een minuut betaald zijn. Zodra wij melding krijgen van Ideal dat de betaling verricht is, ontvangt u van ons een bevestigingsmail.
  • Creditcard: Bij ons kunt u betalen met Visa en Mastercard creditcards. Een snelle manier van betaling. Om er zeker van te zijn dat u de order ook daadwerkelijk zelf heeft geplaatst, controleren wij de opgegeven creditcard gegevens handmatig. Dit ter voorkoming van fraude. Helaas kunnen wij hierdoor niet binnen twee werkdagen leveren. In de regel dient u rekening te houden met maximaal 3 werkdagen langere levertijd. Er zijn ook kosten verbonden aan een creditcardtransactie, namelijk 2% van elke betaling.
  • Pin: Afrekenen met uw pinpas is ook gewoon mogelijk bij OrangeParts op het moment dat u uw bestelling komt ophalen.
  • Vooruitbetaling.

 

Transportkosten

Wat zijn de transportkosten?
Vraag naar meer informatie bij onze klantenservice. 

 

Retourneren

In welke gevallen mag ik onderdelen retourneren?

Indien het onderdeel in beschadigde staat is aangeleverd is, kunt u het product zonder bijkomende kosten retour zenden. Heeft de beschadiging op een later moment dan de levering plaatsgevonden, dan kan het zijn dat wij kosten voor waardevermindering in rekening brengen. Voor het retourneren dient u altijd eerst contact op te nemen met retour@orangeparts.com

Bij schade aan de verpakking en/of een ontoereikend aantal pakketten dient u dit op het ogenblik van levering van de producten op de vrachtbrief te melden, indien voorhanden. U licht OrangeParts hierover schriftelijk in, per faxbericht of per e-mail verzonden binnen de twaalf (12) uur na de levering van de producten. Verborgen gebreken dienen door u  binnen een termijn van acht (8) werkdagen nadat u deze gebreken heeft vastgesteld of normaliter had moeten vastgesteld hebben, per aangetekend schrijven aan de verkoper meegedeeld te worden en in ieder geval binnen een termijn van drie (3) maanden na de datum van levering van de producten. Voor wat de op maat gemaakte en de gereconditioneerde producten betreft, staat OrangeParts bovendien slechts in voor die verborgen gebreken die dermate de essentiële componenten van de producten aantasten en u verplichten tot  dermate ingrijpende herstellingen dat u bij kennis van deze verborgen gebreken nooit de overeenkomst zou gesloten hebben. 


Mag ik bestelde onderdelen ongeopend in de verpakking retour zenden?

Het staat u vrij om onderdelen in een ongeopende verpakking te retourneren. U kunt zich als bedrijf echter niet beroepen op het herroepinsgrecht van 14 dagen bij het kopen op afstand. Het herroepingsrecht is in het leven geroepen speciaal voor consumenten. Zij geldt dus niet wanneer u als ondernemer een onderdeel op afstand heeft gekocht. In dat geval gelden de algemene regels voor (koop)overeenkomsten uit boek 6 en 7 van het Burgerlijk Wetboek. Indien u binnen 3 werkdagen een product in ongeopende verpakking aan ons retourneert, dan crediteert OrangeParts de waarde van de bestelde goederen. 

Indien de oorzaak van de foutieve levering niet bij Orangeparts ligt, zullen de verzendkosten niet vergoed worden en indien deze niet berekend waren bij de bestelling,  deze in mindering gebracht worden op het te crediteren bedrag.

Indien u na 3 dagen het product in ongeopende verpakking aan ons retourneert is het aan OrangeParts te beoordelen welk percentage van de aankoopwaarde wordt gecrediteerd met een minimum van 20%. Daarbij zal gekeken naar de termijn waarbinnen het product aan ons is geretourneerd. Heeft u de verpakking van het product geopend, dan zal te allen tijden maximaal 80% van de aankoopwaarde worden gecrediteerd, waarbij ook eventueel de eventueel niet in rekening gebrachte verzendkosten* in mindering worden gebracht op het te crediteren bedrag. 


Hoe stuur ik een product retour?
Indien u een onderdeel wenst te retourneren is het belangrijk dat u deze goed verpakt, zodat wij het product in onbeschadigde staat ontvangen. Wij raden u aan om daar waar mogelijk de originele verpakking te gebruiken. Belangrijk is dat u de originele, door ons meegezonden factuur mee terug zendt.

Wat is het adres waar ik de onderdelen naar kan retourneren?
OrangeParts o.v.v. Retourzending | Bijsterhuizen 11-50  | 6546 AS Nijmegen | Nederland

Wie betaalt de verzendkosten van een retourzending?

Indien u het bestelde onderdeel in beschadigde staat heeft ontvangen of het een verkeerde levering door OrangeParts betreft, neemt OrangeParts de kosten van transport voor haar rekening. In alle andere gevallen moet u zelf de transportkosten betalen van het retourneren en weer opsturen van het vervangende item. Neemt u alvorens u het onderdeel retour zendt, contact op met de klantenservice (retour@orangeparts.com).


Krijg ik automatisch een vervangend onderdeel als ik een verkeerd onderdeel heb ontvangen?

Een foutieve levering ruilen wij altijd kosteloos voor u om, indien de foutieve levering aan OrangeParts te wijten is. De foutieve levering dient u retour te zenden, nadat u contact heeft gehad met de klantenservice (retour@orangeparts.com). De klantenservice regelt dat u zo snel mogelijk het juiste product in huis heeft. Indien u van oordeel zou zijn dat de aan hem geleverde nieuwe producten niet-conform met de bestelling zijn of door zichtbare gebreken zijn aangetast, dient u hierover een schriftelijke klacht over te maken aan OrangeParts uiterlijk binnen 48 uur na levering van de producten. Indien Orangeparts na het verstrijken van deze termijn geen schriftelijke klacht van u heeft ontvangen, wordt geacht dat u de producten te hebben aanvaard.


Is het wijzigingen en annuleren van een bestelling mogelijk?

Afhankelijk van het moment van wijzigen of (gedeeltelijk) annuleren van de bestelling is het mogelijk om de bestelling om te zetten. Wij brengen hier geen extra kosten voor in rekening. Zodra de onderdelen aangemeld zijn bij de transporteur/vervoerder is het niet meer mogelijk om uw bestelling te wijzigen of (gedeeltelijk) te annuleren. U kunt het annuleren contact opnemen met  OrangeParts op telefoonnummer +31 (0)24 3439480.


Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Het is niet mogelijk om zelf uw bestelling te annuleren. Om een bestelling te wijzigen of (gedeeltelijk) te annuleren neemt u zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Als uw order nog niet is aangemeld bij de transporteur/vervoerder, kunnen wij de gewenste veranderingen nog doorvoeren. Het niet meer kunnen wijzigen of (gedeeltelijk) annuleren valt niet in de categorie foutieve bestelling.


Mijn orderstatus staat op “in bestelling”? Wat betekent dat?

Dat houdt in dat wij een of meer bestelde onderdelen niet op voorraad zijn en hebben wij deze bij onze leveranciers besteld.


Wat doet OrangeParts bij een geannuleerde bestelling?

Zodra u uw bestelling heeft gewijzigd of ( gedeeltelijk) geannuleerd, sturen wij u een e-mail. Een van onze medewerkers neemt, indien nodig, zo snel mogelijk contact met u op.


 

Garantie, reparatie en ruilencontact

Welke garantietermijn geldt er op onderdelen van OrangeParts?

OrangeParts hanteert standaard een garantietermijn van 12 maanden op alle onderdelen, tenzij anders  vermeldt. Afhankelijk van het onderdeel of accessoire kan een meerjarige garantietermijn van toepassing zijn.


Wanneer valt een reparatie onder de garantie?

Indien het defect aan het onderdeel een gevolg is van een fabrieksfout en het defect komt naar voren binnen de garantietermijn, dan zal OrangeParts het onderdeel repareren of vervangen. Defecten ontstaan als gevolg van normale slijtage vallen niet onder de garantie.


 

Advies, hulp, diensten en contact

Heeft u algemene vragen?

Stel ze aan onze klantenservice. Telefonisch +31 (0)24 3439480 , via email info@orangeparts.com of via de chat op onze website. Onze deskundige medewerkers zitten op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur klaar om uw vragen te beantwoorden.


Waar kan ik terecht voor technische vragen?

Voor al uw technische vragen kunt u onze helpdesk bellen +31 (0)24 3439480 . Onze experts zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 17:00 uur.


Waar kan ik terecht voor klachten?

Klachten neem wij altijd serieus. Alleen door uw feedback kunnen we onze dienstverlening daar waar nodig aanpassen en verbeteren. Dus twijfel niet om uw klacht te melden bij onze klantenservice. Wij lossen het probleem zo snel mogelijk op. Onze deskundige medewerkers zitten op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur klaar om uw klachten zo snel mogelijk  op te lossen.


Hoe lever ik feedback op de dienstverlening van OrangeParts?

Wij stellen uw feedback zeer op prijs. Negatief of positief, beide zijn zeer welkom. Feedback geven. Neem contact op met onze klantenservice info@orangeparts.com


Heeft OrangeParts ook een nieuwsbrief?

OrangeParts verstuurt regelmatig een nieuwsbrief waarmee u op de hoogte wordt gehouden over nieuw producten, acties en interessante tips.


Wat is het doel van de OrangeParts nieuwsbrief?

Het doel van de nieuwsbrief is om uw op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen, nieuwtjes en acties. Het is een stukje extra service die wij onze klanten bieden.


Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?

Om u aan te melden voor de nieuwsbrief van OrangeParts logt u in op uw account. Onder tabblad “voorkeuren” kunt u zich aan en afmelden voor de OrangeParts nieuwsbrief.


Hoe wijzig ik mijn nieuwsbrief voorkeuren?

Log in op de website van OrangeParts. Onder het tabblad voorkeuren kunt u zich  gemakkelijk aan of  afmelden voor de nieuwsbrief.


Op welke Social media is orangeparts.com actief?

Wij zijn actief op Facebook, Linkedin en Twitter. Daarnaast hebben we een eigen youtube-kanaal met interessante en informatieve video’s. Meldt u vandaag nog aan als volger  op Facebook, Linkedin of Twitter.


Kan ik in contact treden met OrangeParts via de social mediakanalen?

Het is mogelijk om via onze facebook-pagina vragen te stellen. Voor dringende vragen adviseren wij u echter om direct contact op te nemen met de klantenservice. Telefonisch +31 (0)24 3439480 , via email info@orangeparts.com of via de chat op onze website.


Wat zijn de volledige contactgegevens?

OrangeParts
Bijsterhuizen 11-50 (Industrieterrein Bijsterhuizen Noord) | 6546 AS Nijmegen | Nederland

Postbus 6616 | 6503 GC Nijmegen | Nederland

Telefoon +31 (0)24 3439480 | Fax +31 (0)24 6778181 |  E-mailadres: info@orangeparts.com

(Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur)

KvK-nummer: 09167255 | Btw-identificatienummer: NL817691327B01


Aan het laden
Aan het laden